Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Att utveckla forskningsbaserad undervisning

Analyser, utmaningar och exempel

Att utveckla forskningsbaserad undervisning belyser vikten av och förutsättningar för att arbeta för en undervisning där den beprövade erfarenheten samverkar med ett vetenskapligt förhållningssätt – helt enkelt en hållbar utveckling av undervisningen.

Läs mer...
Att utveckla forskningsbaserad undervisning Att utveckla forskningsbaserad undervisning
Att utveckla forskningsbaserad undervisning

Att utveckla forskningsbaserad undervisning

ISBN 9789127824898
Utkom 13 januari 2020
ISBN
9789127824898
Typ
Inbunden
Sidantal
432
Du har nått den maximala köpsumman.
Att utveckla forskningsbaserad undervisning Att utveckla forskningsbaserad undervisning
Att utveckla forskningsbaserad undervisning
Onlineprodukt

Att utveckla forskningsbaserad undervisning

ISBN 9789127828247
Utkom 13 januari 2020
ISBN
9789127828247
Typ
Onlineprodukt
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Att utveckla forskningsbaserad undervisning med Mimmi Waermö, Ylva Ståhle och Viveca Lindberg som redaktörer belyser vikten av och förutsättningar för att arbeta för en undervisning där den beprövade erfarenheten samverkar med ett vetenskapligt förhållningssätt – helt enkelt en hållbar utveckling av undervisningen. Boken behandlar frågan om vilken forskning som bör utgöra grunden för undervisningen och vem som bör bedriva denna forskning. Läsaren får exempel som representerar skilda skolämnen och skolformer och ta del av olika didaktiska utmaningar och lösningar. Att utveckla forskningsbaserad undervisning vänder sig till lärare, lärarstudenter och beslutsfattare.

Redaktörerna Mimmi Waermö och Ylva Ståhle är universitetslektor, Viveca Lindberg är docent och universitetslektor, alla vid Stockholms universitet. Övriga författare representerar olika lärosäten.

Att utveckla forskningsbaserad undervisning med Mimmi Waermö, Ylva Ståhle och Viveca Lindberg som redaktörer belyser vikten av och förutsättningar för att arbeta för en undervisning där den beprövade erfarenheten samverkar med ett vetenskapligt förhållningssätt – helt enkelt en hållbar utveckling av undervisningen. Boken behandlar frågan om vilken forskning som bör utgöra grunden för undervisningen och vem som bör bedriva denna forskning. Läsaren får exempel som representerar skilda skolämnen och skolformer och ta del av olika didaktiska utmaningar och lösningar. Att utveckla forskningsbaserad undervisning vänder sig till lärare, lärarstudenter och beslutsfattare.

Redaktörerna Mimmi Waermö och Ylva Ståhle är universitetslektor, Viveca Lindberg är docent och universitetslektor, alla vid Stockholms universitet. Övriga författare representerar olika lärosäten.

26 författare, alla akademiskt välutbildade och med lång erfarenhet, bidrar till att boken känns angelägen för alla verksamma inom utbildningssektorn. [...] Boken, som speglar skol- och förskolevardagens ständigt växlande utmaningar, är ett respektingivande uttryck för vad forskare, lärare och lärarutbildare kan utveckla tillsammans. Helhetsbetyg: 5 – Briljant. Michael Economou, BTJ-häftet nr 6, 2020