Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Webbaserad alfabetisering

Ingår i Inputserien

Alfabetisering och handledning i webbaserad undervisning för dig som undervisar i svenska som andraspråk.

Läs mer...
Input Webbaserad alfabetisering på sfi Input Webbaserad alfabetisering på sfi
Input Webbaserad alfabetisering på sfi

Input Webbaserad alfabetisering på sfi

ISBN 9789127445390
Utkom 24 mars 2016
ISBN
9789127445390
Typ
Häftad
Sidantal
74
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Om Webbaserad alfabetisering på sfi

Kursplanen för sfi (SKOLFS 2012:13) visar lärarens uppdrag att ge eleven en viss digital kompetens. IKT är inte en valbar aspekt för undervisningen, utan en självklarhet. Här får du som lärare ta del av ett webbaserat arbetssätt som fungerar och där forskning och beprövad erfarenhet ligger till grund.

Lärprocesser

Webbaserad undervisning underlättar dessutom språkinlärningen. Detta är en erfarenhet bokens författare, Ivana Eklund, delar med sig av. Boken innehåller konkreta arbetsgångar och lärprocesser där författaren visar tydligt vad som sker med språkinlärningen när eleverna lär sig att använda sig av webbaserade verktyg och multimodalt material. Ivana har två klassrum – ett i skolans fysiska byggnad och ett på skolans digitala lärplattform.

Målgruppen för boken är lärare som undervisar på studieväg 1 på sfi , som har elever som just knäckt läskoden. Boken passar även för lärare som undervisar nyanlända på Språkintroduktion på gymnasiet.

Kursplanen för sfi (SKOLFS 2012:13) visar lärarens uppdrag att ge eleven en viss digital kompetens. IKT är inte en valbar aspekt för undervisningen, utan en självklarhet. Här får du som lärare ta del av ett webbaserat arbetssätt som fungerar och där forskning och beprövad erfarenhet ligger till grund.

Lärprocesser

Webbaserad undervisning underlättar dessutom språkinlärningen. Detta är en erfarenhet bokens författare, Ivana Eklund, delar med sig av. Boken innehåller konkreta arbetsgångar och lärprocesser där författaren visar tydligt vad som sker med språkinlärningen när eleverna lär sig att använda sig av webbaserade verktyg och multimodalt material. Ivana har två klassrum – ett i skolans fysiska byggnad och ett på skolans digitala lärplattform.

Målgruppen för boken är lärare som undervisar på studieväg 1 på sfi , som har elever som just knäckt läskoden. Boken passar även för lärare som undervisar nyanlända på Språkintroduktion på gymnasiet.