Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Robot City

Grundläggande programmering i matematik åk 1-3

Introducera programmering i matematikundervisningen i årskurs 1–3. Robot City är lärarhandledningen för dig som vill arbeta med att utveckla dina elevers datalogiska förmåga och problemlösningsförmåga innan de sätter igång med programmering på datorn.

Läs mer...
Robot City - Grundläggande programmering i matematik åk 1-3 Robot City - Grundläggande programmering i matematik åk 1-3
Robot City - Grundläggande programmering i matematik åk 1-3

Robot City - Grundläggande programmering i matematik åk 1-3

ISBN 9789127451469
Utkom 27 mars 2018
ISBN
9789127451469
Typ
Specialbindning
Sidantal
120
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Om Robot City

Lärarhandledning med tydliga lektionsupplägg

Via en ramberättelse, som utspelar sig i Robot City, närmar sig eleverna programmeringen på ett lekfullt och spännande sätt. Eleverna ska befria ett antal tillfångatagna robotar som sitter inlåsta i programmeringsgrottan. För att lyckas med detta ska eleverna lösa ett antal uppdrag. Under uppdragens gång får eleverna lära sig begrepp och metoder för att skapa enkla koder och genom samtal och lösningsförsök utvecklas elevernas kunskaper i problemlösning, planering och matetmatiskt tänkande.

För varje uppdrag finns det ett tydligt lektionsupplägg med syfte, material, förberedelser, genomång, praktiska övningar och slutreflektion.

Handledningen innehåller även ett stort antal kopieringsunderlag för genomgångar och övningar. Dessa kopieringsunderlag kommer även finns digitalt på webben om du vill förstora upp dem på digital storbild.

Om författarna

Författare till Robot City är Monika Helgesson arbetar som förstelärare på Åledsskolan och Ingela Sandberg arbetar som förstelärare och specialpedagog på Åledsskolan samt som matematikutvecklare i Halmstad kommun. 

År 2012 tilldelades de ett matematikstipendium som ”Sveriges bästa matematiklärare” och år 2016 fick de ta emot Nämnarens resestipendium för bästa undervisningsidé. 

Lärarhandledning med tydliga lektionsupplägg

Via en ramberättelse, som utspelar sig i Robot City, närmar sig eleverna programmeringen på ett lekfullt och spännande sätt. Eleverna ska befria ett antal tillfångatagna robotar som sitter inlåsta i programmeringsgrottan. För att lyckas med detta ska eleverna lösa ett antal uppdrag. Under uppdragens gång får eleverna lära sig begrepp och metoder för att skapa enkla koder och genom samtal och lösningsförsök utvecklas elevernas kunskaper i problemlösning, planering och matetmatiskt tänkande.

För varje uppdrag finns det ett tydligt lektionsupplägg med syfte, material, förberedelser, genomång, praktiska övningar och slutreflektion.

Handledningen innehåller även ett stort antal kopieringsunderlag för genomgångar och övningar. Dessa kopieringsunderlag kommer även finns digitalt på webben om du vill förstora upp dem på digital storbild.

Om författarna

Författare till Robot City är Monika Helgesson arbetar som förstelärare på Åledsskolan och Ingela Sandberg arbetar som förstelärare och specialpedagog på Åledsskolan samt som matematikutvecklare i Halmstad kommun. 

År 2012 tilldelades de ett matematikstipendium som ”Sveriges bästa matematiklärare” och år 2016 fick de ta emot Nämnarens resestipendium för bästa undervisningsidé.