Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

MI för praktiker

Stöd och vägledning för motiverande samtal

MI för praktiker handlar om de viktiga samtal som sker utanför psykoterapirummet. Här har Stephen Rollnick och Carl Åke Farbring valt ut enkla och verksamma delar inom motiverande samtal, MI. Syftet är att hjälpa praktiker att leda samtal som verkligen hjälper klienterna att uppnå sina mål.

Läs mer...
MI för praktiker MI för praktiker
MI för praktiker

MI för praktiker

ISBN 9789127140943
Utkom 8 augusti 2015
ISBN
9789127140943
Typ
Häftad
Sidantal
220
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

MI för praktiker handlar om de viktiga samtal som sker utanför psykoterapirummet. Här har Stephen Rollnick och Carl Åke Farbring valt ut enkla och verksamma delar inom motiverande samtal, MI. Syftet är att hjälpa praktiker att leda samtal som verkligen hjälper klienterna att uppnå sina mål.

Författarna tar främst upp generella samtalsfärdigheter, men även de specifika färdigheter som behövs i svåra samtal. Dessa samtal skapar lätt oro och en känsla av otillräcklighet hos samtalsledaren. Genom att lära sig att avsiktligt och flexibelt styra, följa och vägleda i samtal kan stressen minska. Författarna beskriver också hur man för in MI i arbetsvardagen. Små förändringar i sättet att samtala kan betyda oerhört mycket, både för klienten och för samtalsledaren.

Boken riktar sig till alla som arbetar inom exempelvis socialtjänst, arbetsförmedling, hälso- och sjukvård, arbets- och fysioterapi samt missbruks-, kriminal- och ungdomsvård.

MI är till för att göra andra människor väl. I den andan har författarna beslutat att deras royalty oavkortat ska gå till nödlidande barn.

MI för praktiker handlar om de viktiga samtal som sker utanför psykoterapirummet. Här har Stephen Rollnick och Carl Åke Farbring valt ut enkla och verksamma delar inom motiverande samtal, MI. Syftet är att hjälpa praktiker att leda samtal som verkligen hjälper klienterna att uppnå sina mål.

Författarna tar främst upp generella samtalsfärdigheter, men även de specifika färdigheter som behövs i svåra samtal. Dessa samtal skapar lätt oro och en känsla av otillräcklighet hos samtalsledaren. Genom att lära sig att avsiktligt och flexibelt styra, följa och vägleda i samtal kan stressen minska. Författarna beskriver också hur man för in MI i arbetsvardagen. Små förändringar i sättet att samtala kan betyda oerhört mycket, både för klienten och för samtalsledaren.

Boken riktar sig till alla som arbetar inom exempelvis socialtjänst, arbetsförmedling, hälso- och sjukvård, arbets- och fysioterapi samt missbruks-, kriminal- och ungdomsvård.

MI är till för att göra andra människor väl. I den andan har författarna beslutat att deras royalty oavkortat ska gå till nödlidande barn.