Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Konsten att göra intryck

Inom loppet av några sekunder har andra skapat sig en bild av hurdana vi är.


Våra relationer må vara livslånga eller korta, privata eller professionella. De kan ske öga mot öga, via sociala medier, telefon och mejl eller under en videokonferens. Något de alla har gemensamt är att de börjat med ett första intryck: ett kritiskt ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det är den stund d... Läs mer...
Konsten att göra intryck Konsten att göra intryck
Konsten att göra intryck

Konsten att göra intryck

ISBN 9789127827820
Utkom 14 februari 2022
ISBN
9789127827820
Typ
Häftad
Sidantal
240
Du har nått den maximala köpsumman.
Konsten att göra intryck Konsten att göra intryck
Konsten att göra intryck
E-bok (Epub)

Konsten att göra intryck

ISBN 9789127145542
Utkom 16 november 2016
ISBN
9789127145542
Typ
E-bok (Epub)
Sidantal
279
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Inom loppet av några sekunder har andra skapat sig en bild av hurdana vi är.


Våra relationer må vara livslånga eller korta, privata eller professionella. De kan ske öga mot öga, via sociala medier, telefon och mejl eller under en videokonferens. Något de alla har gemensamt är att de börjat med ett första intryck: ett kritiskt ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det är den stund då det avgörs om andra kommer att vilja samarbeta med oss, anställa eller dejta oss, köpa något eller låta sig ledas av oss.


Vad exakt är det som styr andras uppfattning om oss? Vad ger oss inflytande och hur vinner vi den avgörande tilliten? Hur skapar vi rätt förutsättningar för en god relation? Och om det blir fel – går det att rädda ett dåligt första intryck?


Angela Ahola skriver om några av våra mest underskattade framgångsprinciper, baserat på neuropsykologi och socialpsykologi, sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sinnesmarknadsföring (sensory marketing) och köpbeteendeforskning.

Inom loppet av några sekunder har andra skapat sig en bild av hurdana vi är.


Våra relationer må vara livslånga eller korta, privata eller professionella. De kan ske öga mot öga, via sociala medier, telefon och mejl eller under en videokonferens. Något de alla har gemensamt är att de börjat med ett första intryck: ett kritiskt ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det är den stund då det avgörs om andra kommer att vilja samarbeta med oss, anställa eller dejta oss, köpa något eller låta sig ledas av oss.


Vad exakt är det som styr andras uppfattning om oss? Vad ger oss inflytande och hur vinner vi den avgörande tilliten? Hur skapar vi rätt förutsättningar för en god relation? Och om det blir fel – går det att rädda ett dåligt första intryck?


Angela Ahola skriver om några av våra mest underskattade framgångsprinciper, baserat på neuropsykologi och socialpsykologi, sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sinnesmarknadsföring (sensory marketing) och köpbeteendeforskning.