Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Att utbildas till sjuksköterska

Perspektiv på lärande

Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska.

Läs mer...
Att utbildas till sjuksköterska Att utbildas till sjuksköterska
Att utbildas till sjuksköterska

Att utbildas till sjuksköterska

ISBN 9789127131279
Utkom 31 oktober 2011
ISBN
9789127131279
Typ
Inbunden
Sidantal
180
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.

Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.