Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Varför gillar elever inte skolan?

Forskningsresultat för en positiv upplevelse av klassrummet

Varför gillar inte elever skolan? av världsledande forskaren Daniel T. Willingham utgår från nio grundläggande frågor om undervisning och hur hjärnan fungerar. Boken har blivit en internationell bästsäljare och är en av pedagogikens klassiker därför att den kombinerar psykologisk kunskap om elevers lärande med praktiska lösningar för lärare i klassrummet.

Läs mer...
Varför gillar elever inte skolan? Varför gillar elever inte skolan?
Varför gillar elever inte skolan?

Varför gillar elever inte skolan?

ISBN 9789127823167
Utkom 31 oktober 2018
ISBN
9789127823167
Typ
Häftad
Sidantal
230
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Varför är det ibland så jobbigt för elever att lära sig nya saker? Hur kan elever lära sig för livet, när de bara bryr sig om betyg? Hur kan vi som lärare stötta svaga elever?

Daniel T. Willingham är en av världens främsta forskare med inriktning på lärande och minne. I boken Varför gillar elever inte skolan? utgår han från nio grundläggande frågor om undervisning och hur hjärnan fungerar. Han förklarar till exempel varför elever måste kunna fakta för att utveckla förståelse, varför vissa förmågor behöver övas upp mer än andra och varför abstrakt kunskap är så svår att förklara för eleverna.

Varför gillar inte elever skolan? har blivit en internationell bästsäljare och är en av pedagogikens klassiker därför att den kombinerar psykologisk kunskap om elevers lärande med praktiska lösningar för lärare i klassrummet.

Varför är det ibland så jobbigt för elever att lära sig nya saker? Hur kan elever lära sig för livet, när de bara bryr sig om betyg? Hur kan vi som lärare stötta svaga elever?

Daniel T. Willingham är en av världens främsta forskare med inriktning på lärande och minne. I boken Varför gillar elever inte skolan? utgår han från nio grundläggande frågor om undervisning och hur hjärnan fungerar. Han förklarar till exempel varför elever måste kunna fakta för att utveckla förståelse, varför vissa förmågor behöver övas upp mer än andra och varför abstrakt kunskap är så svår att förklara för eleverna.

Varför gillar inte elever skolan? har blivit en internationell bästsäljare och är en av pedagogikens klassiker därför att den kombinerar psykologisk kunskap om elevers lärande med praktiska lösningar för lärare i klassrummet.