Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Klassrumspsykologi

Från teori till praktik

Av David Didau och Nick Rose. Översatt av Gun Zetterström

Psykologisk forskning har traditionellt sett inte haft en naturlig plats inom utbildningsvetenskapen. Boken Klassrumspsykologi vill ändra på det. Tvärtom har lärare stor hjälp av psykologi vid just undervisning. Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp. 

Läs mer...
Klassrumspsykologi Klassrumspsykologi
Klassrumspsykologi

Klassrumspsykologi

ISBN 9789127822597
Utkom 18 april 2018
ISBN
9789127822597
Typ
Inbunden
Sidantal
290
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Psykologisk forskning har traditionellt sett inte haft en naturlig plats inom utbildningsvetenskapen. Boken Klassrumspsykologi vill ändra på det. Tvärtom har lärare stor hjälp av psykologi vid just undervisning. Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp, till exempel arbetsminne, feedback, bedömning, förväntningar och målsättning – utifrån psykologiskateorier och strategier. Psykologisk kunskap görs därmed konkret och tillgänglig, och boken blir ett handfast undervisningsstöd.

Den här boken är ett måste för alla nyblivna lärare. Men även den mer erfarna läraren får flera nya insikter och perspektiv. Det fick jag.

Dylan William

Psykologisk forskning har traditionellt sett inte haft en naturlig plats inom utbildningsvetenskapen. Boken Klassrumspsykologi vill ändra på det. Tvärtom har lärare stor hjälp av psykologi vid just undervisning. Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp, till exempel arbetsminne, feedback, bedömning, förväntningar och målsättning – utifrån psykologiskateorier och strategier. Psykologisk kunskap görs därmed konkret och tillgänglig, och boken blir ett handfast undervisningsstöd.

Den här boken är ett måste för alla nyblivna lärare. Men även den mer erfarna läraren får flera nya insikter och perspektiv. Det fick jag.

Dylan William