Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Inkludering i skolan

Undervisningsstrategier som fungerar

Av David Mitchell. Översatt av Karin Ashing

Inkluderande undervisning innebär att olikheter ses som en tillgång. Men hur ska du undervisa elever i behov av särskilt stöd på bästa sätt? Vad säger forskningen och hur ska du som lärare veta vilka strategier som är mest effektiva? I David Mitchells banbrytande bok Inkludering i skolan får du tillgång till 27 evidensbaserade strategier som verkligen fungerar. 

Läs mer...
Inkludering i skolan Inkludering i skolan
Inkludering i skolan

Inkludering i skolan

ISBN 9789127143593
Utkom 2 november 2015
ISBN
9789127143593
Typ
Häftad
Sidantal
400
Du har nått den maximala köpsumman.

Inkluderande undervisning innebär att olikheter ses som en tillgång. Men hur ska du undervisa elever i behov av särskilt stöd på bästa sätt? Vad säger forskningen och hur ska du som lärare veta vilka strategier som är mest effektiva? I David Mitchells banbrytande bok Inkludering i skolan får du tillgång till 27 evidensbaserade strategier som verkligen fungerar. Boken är mycket lättanvänd och tydligt disponerad. 

Inkludering i skolan – undervisningsstrategier som fungerar vänder sig till lärarstudenter, yrkesverksamma lärare, specialpedagoger och skolledare, men kan även läsas av övrig personal som arbetar inom skolan.

I boken Inkludering i skolan presenterar David Mitchell en unik sammanställning och analys av olika undervisningsstrategier i relation till olika typer av undervisningsinnehåll som forskning har visat varit framgångsrik för elever i olika typer av skolsvårigheter. Något motsvarande har tidigare inte funnits. 
Ur förordet av Kerstin Göransson, faktagranskare och docent i specialpedagogik, med fokus på inkludering, särskola och elever i behov av särskilt stöd. 

Den här boken med sin enorma mängd fakta om elever i behov av särskilt stöd skulle jag ha velat skriva. Den är handfast, lättläst och en resurs att ha nära till hands. En fantastisk bok.
Professor John Hattie 

 

Inkluderande undervisning innebär att olikheter ses som en tillgång. Men hur ska du undervisa elever i behov av särskilt stöd på bästa sätt? Vad säger forskningen och hur ska du som lärare veta vilka strategier som är mest effektiva? I David Mitchells banbrytande bok Inkludering i skolan får du tillgång till 27 evidensbaserade strategier som verkligen fungerar. Boken är mycket lättanvänd och tydligt disponerad. 

Inkludering i skolan – undervisningsstrategier som fungerar vänder sig till lärarstudenter, yrkesverksamma lärare, specialpedagoger och skolledare, men kan även läsas av övrig personal som arbetar inom skolan.

I boken Inkludering i skolan presenterar David Mitchell en unik sammanställning och analys av olika undervisningsstrategier i relation till olika typer av undervisningsinnehåll som forskning har visat varit framgångsrik för elever i olika typer av skolsvårigheter. Något motsvarande har tidigare inte funnits. 
Ur förordet av Kerstin Göransson, faktagranskare och docent i specialpedagogik, med fokus på inkludering, särskola och elever i behov av särskilt stöd. 

Den här boken med sin enorma mängd fakta om elever i behov av särskilt stöd skulle jag ha velat skriva. Den är handfast, lättläst och en resurs att ha nära till hands. En fantastisk bok.
Professor John Hattie 

 

Andra intressanta titlar