Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Gång på gång

Pedagogik vid autism och autismliknande tillstånd

Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.


Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera de... Läs mer...
Gång på gång Gång på gång
Gång på gång

Gång på gång

ISBN 9789127072053
Utkom 31 augusti 1998
ISBN
9789127072053
Typ
Häftad
Sidantal
114
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.


Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.


I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.


I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.


Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.

Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.


Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.


I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.


I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.


Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.