Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Barngruppens storlek i förskolan

Konsekvenser för utveckling och kvalitet

I boken Barngruppens storlek i förskolan ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. Barngruppens storlek problematiseras på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan. 

Läs mer...
Barngruppens storlek i förskolan Barngruppens storlek i förskolan
Barngruppens storlek i förskolan

Barngruppens storlek i förskolan

ISBN 9789127146440
Utkom 13 januari 2016
ISBN
9789127146440
Typ
Häftad
Sidantal
184
Du har nått den maximala köpsumman.
Barngruppens storlek i förskolan Barngruppens storlek i förskolan
Barngruppens storlek i förskolan
E-bok (Epub)

Barngruppens storlek i förskolan

ISBN 9789127146457
Utkom 13 januari 2016
ISBN
9789127146457
Typ
E-bok (Epub)
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Hur många barn som är för många varierar beroende på flera olika faktorer. Men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet.

I boken Barngruppens storlek i förskolan ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. Barngruppens storlek problematiseras på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan. 

Boken Barngruppens storlek i förskolan vänder sig till förskollärarstudenter samt beslutsfattare inom förskolan

Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Hur många barn som är för många varierar beroende på flera olika faktorer. Men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet.

I boken Barngruppens storlek i förskolan ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. Barngruppens storlek problematiseras på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan. 

Boken Barngruppens storlek i förskolan vänder sig till förskollärarstudenter samt beslutsfattare inom förskolan