Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Lektion 1

Tillbaka till att arbeta med längder igen. Det är bra att saker återkommer och repeteras.

Tips! Skriv gärna upp att 1 km = 1 000 m på tavlan då många elever behövde stöd med det.

Lektion 2

Födelsedatum och personnummer var helt nytt för många elever. Vi pratade om när det är bra att kunna sitt personnummer. Många elever ville lära sig sitt och skulle gå hem och fråga vilka 4 sista siffror de hade och var taggade på att lära sig det.

Tips! Säg ÅR MÅNAD DAG i kör många gånger!

Lektion 3

En liten check för att se hur eleverna ligger till. Mest för dem själva. En elev kom fram efteråt och ville gärna ha några extra uppgifter i volym för att öva mer hemma.

Kluring 3

Den här uppgiften tyckte eleverna var rolig. Flera elever sa vid redovisning att de använde samma strategi som en annan uppgift vi arbetade med för några veckor sedan när bilar körde ut och in i garaget. ”Jag tänker först baklänges och när jag är klar testar jag framlänges”, sa en elev.