![](/imagevault/publishedmedia/lj1ycxcdnr2j2b9bqn78/AgnetaGulz02.jpg)
Agneta Gulz
Agneta Gulz leder forskargruppen Educational Technology Group, som är inriktade på klassrumsnära forskning om undervisning och lärande (F-9 samt förskola). Som centralt forskningsinstrument – i kombination med andra instrument och metoder – använder gruppen ett flertal egenutvecklade digitala lärresurser samt några dito utvecklade av samarbetspartner i Stanford.
![](/imagevault/publishedmedia/uyxhdrn8ac43l80ife8b/Ola-H.jpg)
Ola Helenius
Docent vid Nationellt Centrum för matematikutbildning vid Göteborgs universitet. Forskningen rör lärande och undervisning i matematik på bred front, dels både från förskolan och i resten av skolsystemet, inklusive vuxenutbildning, med också med många olika teoretiska ingångar.
![](/imagevault/publishedmedia/ijjqo3a554vlpvn7qgp5/Torkel-Klingberg01.jpg)
Torkel Klingberg
Professor i kognitiv neurovetenskap vid Karolinska Institutet, forskning som rör barnhjärnans utveckling och träning, med fokus på kognitiva förmågor och matematik. (NoK-författare)
![](/imagevault/publishedmedia/pmj6paa3kcw5q92pif34/Italo.jpg)
Italo Masiello
Leder kunskapsområdet Educational technology på inst för datavetenskap och mediateknik på Linnéuniversitetet, vilket är tvärvetenskaplig forskning, utbildning och samverkan kring digitala lärandeteknologier.
![](/imagevault/publishedmedia/yxzcilc0slfdq3dw4wnb/Jalal.jpg)
Jalal Nouri
Docent. Leder Learning Analytics och AI för Eduation-gruppen på Institutionen för Data- och Systemvetenskap. Mina forskningsintressen är: learning analytics, artificiell intelligens för utbildning, programmeringsutbildning (computational thinking), blandade lärmiljöer och 21st century skills.
![](/imagevault/publishedmedia/7wlr06iv38pshpe3jqpj/Olga.jpg)
Olga Viberg
Olga Viberg är lektor i medieteknik, med inriktning på teknikförstärkt lärande, vid Kungliga Tekniska Högskolan, KTH Stockholm. Hennes forskning inkluderar fokus på data-driven inlärningsanalys i utbildning ('learning analytics'), integration av formella och informella inlärningsmiljöer, design för lärande, självreglerat lärande samt etiska aspekter i samband med användning av Edtech i utbildningskontexten.
![](/imagevault/publishedmedia/cdv3m65edgjdnnta9mfw/Anna-.jpg)
Anna Åkerfeldt
Anna Åkerfeldt, Fil dr i didaktik, verksam vid Stockholms Universitet, Institutionen för matematik- och naturvetenskapliga ämnenas didaktik. Forskar kring hur lärare undervisar och elevernas lär sig med stöd av digitala lärresurser. Hennes intresse inom området är framförallt bedömning, programmering i grundskolan och fjärr- och distansundervisning. Redaktör för Designs for Learning som är en vetenskaplig tidskrift utgiven av Stockholm University Press.