Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Motivation och lärande

2:a utgåvan

Att eleverna är motiverade är en förutsättning för lärandet i skolan. Att motivera eleverna är därför en av skolans viktigaste uppgifter. Men hur tar man sig an den uppgiften?

Läs mer...
Motivation och lärande Motivation och lärande
Motivation och lärande

Motivation och lärande

ISBN 9789127817579
Utkom 12 juni 2016
ISBN
9789127817579
Typ
Häftad
Sidantal
120
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Att eleverna är motiverade är en förutsättning för lärandet i skolan. Att motivera eleverna är därför en av skolans viktigaste uppgifter. Men hur tar man sig an den uppgiften?

I Motivation och lärande presenteras åtta forskningsanknutna motivationsteorier. Författarna förklarar varför dessa teorier är betydelsefulla, hur de kompletterar och förstärker varandra samt vilka praktiska konsekvenser de får i klassrummet. Boken innehåller också konkreta exempel på motivationshöjande aktiviteter som läraren kan tillämpa i sin undervisning.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter och andra som arbetar med lärande eller intresserar sig för motivationsteorier.

"Författarna som båda har en gedigen bakgrund inom det pedagog-psykologiska fältet delar också med sig av konkreta råd till lärare och det finns även förslag till diskussionsuppgifter efter varje kapitel. (...) Boken innehåller därför många exempel på hur lärare kan se och stödja varje enskild elev i hans/hennes utveckling och lärande."
Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 3 2016

Att eleverna är motiverade är en förutsättning för lärandet i skolan. Att motivera eleverna är därför en av skolans viktigaste uppgifter. Men hur tar man sig an den uppgiften?

I Motivation och lärande presenteras åtta forskningsanknutna motivationsteorier. Författarna förklarar varför dessa teorier är betydelsefulla, hur de kompletterar och förstärker varandra samt vilka praktiska konsekvenser de får i klassrummet. Boken innehåller också konkreta exempel på motivationshöjande aktiviteter som läraren kan tillämpa i sin undervisning.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter och andra som arbetar med lärande eller intresserar sig för motivationsteorier.

"Författarna som båda har en gedigen bakgrund inom det pedagog-psykologiska fältet delar också med sig av konkreta råd till lärare och det finns även förslag till diskussionsuppgifter efter varje kapitel. (...) Boken innehåller därför många exempel på hur lärare kan se och stödja varje enskild elev i hans/hennes utveckling och lärande."
Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 3 2016